Oruç tutarken önce sağlık!

0
144
Oruç tutarken önce sağlık!
Oruç tutarken önce sağlık!

Ramazan başladı, umarım hepiniz için sağlıklı geçiyordur. Bugün size ramazanda beslenmeyle ilgili önemli hatırlatmalar yapmak istiyorum. Bir yandan “Tok tutan yiyecekleri sahura koyun” diyeceğim ama bir yandan da oruç tutmanın amacı aç kalmak. Oruç tutarken açlık hissini yaşamanız ve aç olmanız gerekiyor. Biliyorsunuz biz önerilerimizi sağlıklı bir ramazan geçirmek, hastalanmamak, oruç tutamayacak hale gelmemek ve bayılmamak için veriyoruz. Bu sebeple, sahurda ve iftarda dikkat etmeniz gereken başlıkları yazıyorum.

AMACIMIZI UNUTUP ABARTMAYALIM

Bazen amacımızı unutup iftarda abarttıkça abartıyoruz: Pastırmasından hurmasına dolu dolu bir kahvaltı tabağı, üzerine unlu bir çorba, sıcak pide, sonra da yağlı ballı bir ana yemek… Hatta ara sıcak olarak börekler, yemekten sonra da baklavalar, şöbiyetler… Hayır hayır, bu değil! İbadet edeceğim derken hastanelik olmayın. Sağlıklı sofralarla güzel bir ramazan geçirin, her gününe, her anınına şükredebildiğiniz bir hayatınız olsun.

SAHURA KALKMAK ŞART

Sahura kalkmadan oruç tutmak gün içinde sizi çok halsiz düşürebilir. Dikkat dağınıklığı ve çabuk yorulma gibi şikâyetleriniz artabilir. Bu nedenle ne olursa olsun sahura kalkın. Hiçbir şey yiyemiyorsanız gözünüz, yarı açık yarı kapalı bir tost yiyip ve ayran içseniz bile olur. Bu, gece uyanamayanlar için ama olması gereken gece kalkıp biraz peynir, yumurta ve ekmekle sahur yapmak. Hatta peynirli, bol domatesli, biberli bir menemen çok iyi fikir veya akşamdan kalan sebze yemeği ve ekmek ama bu yetmez. Mutlaka biraz peynir de ilave edin. Sadece sebze yemek ertesi gün sizi yine halsiz bırakır. Çok su içemiyorsanız buraya 1 bardak ıhlamur eklenebilir.

İFTAR SONRASI YAVAŞ YÜRÜYÜŞ

Eğer evinizin yakınında yürüyüş yeri varsa saatin kaç olduğuna bakmadan iftardan sonra yürüyün. Yavaş tempoda da olsa bu yürüyüş size çok iyi gelecektir. Dışarıya çıkılamayacak bir yerde oturuyorsanız evin içinde yürüyün. Ağır sporlar yapmaktansa kaçının.

ÖRNEK SAHUR MÖNÜLERİ

MÖNÜ 1

● Tam buğday ekmeğine bol peynirli tost

● Domates, salatalık, biber, maydanoz

● 1 bardak ayran

● 2-3 ceviz veya 10 fındık

● 1 armut

MÖNÜ 2

● Menemen

● Cacık ve roka

● 2-3 dilim esmer ekmek

● 5-6 çilek

MÖNÜ 3

● 3 yemek kaşığı yulaf

● 3-4 kaşık tam tahıllı gevrek

● 1 bardak süt

● 1 meyve

● 10 badem

MÖNÜ 4

● 2 dilim az tuzlu peynir

● 4-5 zeytin

● 2-3 ceviz

● Domates, salatalık, biber, maydanoz

● 2-3 dilim esmer ekmek

● 1 bardak süt

● 1 elma

MÖNÜ 5

● 5-6 yemek kaşığı lor peyniri

● Domates, salatalık, biber (Üzerine biraz zeytinyağı ve baharat)

● 2-3 dilim esmer ekmek

● 1 bardak ayran

MÖNÜ 6

● 2 yumurtayla yapılmış omlet

● 1 kâse cacık veya yoğurtlu semizotu

● 2 dilim esmer ekmek

● 1 şeftali

● 3 kayısı (kuru veya taze)

İFTARDA NE YEMELİYİZ?

● Orucunuzu hurmayla açın. 1-2 hurma yeterlidir.

● Peynir, zeytin, seviyorsanız biraz da pide olabilir. Veya 1 kepçe çok yağlı, unlu ve kremalı olmayan bir çorbayla başlayabilirsiniz.

● Son yıllarda fırınlarda kepekli pide de var. Mutlaka deneyin!

● Dolma, sarma, pilav, bulgur ve çorbayı aynı öğünde yemeyin.

● Sebze, salata ve eti aynı anda yiyemiyorsanız kıymalı sebze yemeği ya da kuşbaşı etli sebze yemeğini tercih edebilirsiniz.

● Gazlı içecekler midenizi rahatsız edebilir. Ancak madensuyu iftarda veya ara öğünde size iyi gelecektir.

●  İftardan sonra çay demlemeyi unutmayın.

●  Sofranızda mutlaka yoğurt, cacık veya ayran olsun.

●  Hızlı yemeyin. Yavaş yavaş, sohbet ederek, dua ederek iftarınızı yapın.

●  Aralarda azar azar su içmeyi unutmayın.

Güneş AKSÜS /

sizlere www.sinophaber.com.tr farkıyla sunulmuştur

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here