Helikopterlerin arka pervaneleri ne işe yarar?

Türkiye

 Helikopterlerin uçma mekanizması, uçaklardan farklı olarak, havada kalmalarını ve hareketlerini sağlayan ana rotor pervaneleri üzerine kuruludur. Ana rotor, helikopteri kaldırma ve ileriye doğru itme gücünü sağlar. Ancak, ana rotorun dönüşü, Newton'un üçüncü hareket yasasına göre, helikopterin gövdesinin ters yönde dönmeye başlamasına neden olur. Bu durum, helikopterin kontrolünü kaybetmesine ve istenmeyen hareketler yapmasına yol açabilir.İşte burada kuyruk rotoru devreye girer. Kuyruk rotorunun temel işlevi, ana rotor tarafından oluşturulan torka karşı koyarak helikopterin gövdesinin istenmeyen şekilde dönmesini önlemek ve helikopterin dengede kalmasını sağlamaktır. Kuyruk rotoru, aynı zamanda helikopterin yatay eksende dönmesini sağlayarak, pilotun helikopteri sağa veya sola yönlendirmesine olanak tanır. Bu, kuyruk rotorunun kanatçıklarının (pervane bıçaklarının) açısının ayarlanması ile gerçekleşir. Pilot, kuyruk rotorunun kanatçıklarının açısını değiştirerek helikopterin hangi yöne döneceğini kontrol edebilir. Kuyruk rotoru, ana motordan gelen güç ile çalışır. Bu güç, helikopterin ana motorundan bir şaft aracılığıyla kuyruk rotoruna iletilir ve kuyruk rotorunu döndürmek için kullanılır. Kuyruk rotorunun etkin bir şekilde çalışması, helikopterin stabil bir şekilde havada kalabilmesi ve istenilen yönlere doğru manevra yapabilmesi için hayati öneme sahiptir. Sonuç olarak, kuyruk rotorları helikopterler için olmazsa olmaz bir parçadır ve helikopterin stabilitesini, yönlendirilebilirliğini ve güvenli bir şekilde uçabilmesini sağlar. Helikopterlerin bu benzersiz yetenekleri, onları çok yönlü ve özel görevler için ideal bir hava taşıtı haline getirir.

medyayenigun.net root
.
2 ay önce
Haber Detayı
istanbul escort