Temizlik Ve Kişisel Bakım İhracatında Yükseliş!

Türkiye

Kozmetik ürünlerinin ihracatı, 2023 yılında bir önceki yıla göre yaklaşık %2 artarak 1 milyar 282 milyon dolar seviyesinden 1 milyar 303 milyon dolara yükseldi. Bu kategorideki ürünler arasında sabun, ıslak mendil ve şampuanlar bulunuyor. İthalat ise %11'lik bir düşüşle 2022'de 805 milyon dolardan 715 milyon dolara geriledi.Temizlik ürünleri kategorisinde ise ihracat, 2022'de 602 milyon dolar iken 2023'te %10 artarak 661 milyon dolara yükseldi. İthalat ise %19 azalışla 788 milyon dolardan 641 milyon dolara düştü. Hijyenik kağıt ürünleri ihracatı ise 2023'te bir önceki yıla göre %14 artarak 1 milyar 41 milyon dolardan 1 milyar 184 milyon dolara çıktı. İthalat ise aynı dönemde 98 milyon dolardan 117 milyon dolara yükseldi. Böylece genellikle temizlik ve kişisel bakım için kullanılan ürünlerde 2022'de 2 milyar 925 milyon dolar ihracat gerçekleşirken geçen yıl bu rakam yaklaşık yüzde 8'lik artışla 3 milyar 148 milyon dolara yükseldi. Söz konusu dönemde aynı ürünlerdeki ithalat ise 1 milyar 691 milyon dolardan 1 milyar 473 milyon dolara geriledi. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Türkiye Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayi Meclisi Başkanı Ahmet Pura, kozmetik ürünlerde küresel pazarda en büyük paya sahip ülkelerin ABD, Çin ve Japonya olduğunu söyledi. Kozmetik sektöründe başta cilt ve güneş bakımı, saç bakımı ürünleri, deodorantlar ve kokular ile makyaj malzemeleri gibi renkli kozmetiklerin olduğunu belirten Pura, ağız/diş sağlığını korumaya yönelik olanlar ve tıraş ürünlerinin de öne çıkan gruplar arasında dikkati çektiğini anlattı. Pura, Türkiye'nin geçen yıl 150'den fazla ülkeye kozmetik ürün ihraç ettiğini belirterek, en fazla paya sabun ve ıslak mendil grubu ürünlerinin sahip olduğunu, bunların da büyük oranda ABD, Irak ve Rusya Federasyonu'na ihraç edildiğini aktardı. Parfüm ihracatının Rusya ve Birleşik Krallık'a yoğunlaştığını ifade eden Pura, ihracatta en düşük paya sahip olan ağız bakım ürünlerinin ise çoğunlukla Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ve Ukrayna'ya gönderildiğini söyledi. Pura, son 10 yıldır kozmetik ürünlerde dış ticaret fazlası verdiğinin altını çizerek "Gelecek yıllarda da sektörümüzün bu katkıyı sağlamaya devam edeceğine inanılıyor. Orta vadede kozmetik sektörünün ihracat hedefinin 1,7 milyar dolar olmasını, ithalatın ise 0,9 milyar dolar seviyelerinde tutulmasını söyleyebiliriz." diye konuştu.

medyayenigun.net root
.
2 ay önce
Haber Detayı
istanbul escort